گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

یکی از رویاهای همه داوطلبان آیلتس، گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان ممکن می باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با راهکارها و تکنیک هایی آشنا کنیم که می تواند در رسیدن به این هدف مهم کمک زیادی به شما داوطلبان عزیز کند. قبل از پرداختن به راهکارهای گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان ممکن، بهتر است به دو لینک زیر مراجعه فرمایید و با آزمون آیلتس و ساختار آن که در دو مقاله مفصل خدمت شما ارائه شده است، آشنا شوید. در این دو مقاله ساختار آزمون آیلتس به صورت کامل و جز به جز مورد بررسی خانه آیلتس ایران قرار گرفته است.

آزمون آیلتس چیست؟

مدرک آیلتس چیست؟

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

در این مقاله قصد داریم به چند روش کاربردی و در عین حال شگفت انگیزی اشاره کنیم که می تواند نمره شما را تا حداقل 2 نمره در آزمون آیلتس افزایش دهد و شما را قادر سازد تا در کمترین زمان ممکن به نمره مورد نظر خود دست پیدا کنید:

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

بالا بردن دامنه لغت های ساده و آکادمیک

مهم نیست سطح فعلی شما در زبان انگلیسی به چه اندازه است و البته مهم نیست چه نمره ای می خواهید به دست بیاورید. نکته مهم اینجاست به تناسب نمره ای که می خواهید به دست بیاورید، باید سطح دانش لغات خود را افزایش دهید چرا که در هر 4 مهارت موجود در آزمون آیلتس، بدون دانستن لغات عمومی و بعضی مواقع پیشرفته، شما شانسی برای گرفتن نمرات بالا در آزمون آیلتس نخواهید داشت.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

پیشنهاد خانه آیلتس ایران به شما مطالعه کتاب های 4000 لغت ضروری است که در 6 جلد عرضه شده و لینک های دانلود و آموزش آن در زیر برای شما آورده شده است. برای آن که متوجه شوید برای رسیدن به هر نمره تا چه اندازه باید برای این 6 جلد آماده شوید، بهتر است به تناسب زیر نگاهی بیندازید:

کتاب 1 4000 لغت ضروری: رسیدن به نمره 5 آزمون آیلتس

کتاب 1 و 2 4000 لغت ضروری: رسیدن به نمره 6 تا 6.5 آزمون آیلتس

کتاب 1 و 2 و 3 4000 لغت ضروری: رسیدن به نمره 7 آزمون آیلتس

کتاب 1 و 2 و 3 و 4 4000 لغت ضروری: رسیدن به نمره 7.5 آزمون آیلتس

کتاب 1 و 2 و 3 و 4 و 5 4000 لغت ضروری: رسیدن به نمره 8 آزمون آیلتس

کتاب 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 4000 لغت ضروری: رسیدن به بالاتر از نمره 8 آزمون آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

بنابراین اگر می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به نمره مورد نظر خود دست پیدا کنید باید بتوانید لغات 4000 لغت ضروری را به تناسب نمره ای که می خواهید به دست بیاورید، در کمترین زمان ممکن حفظ کرده، املاهای آن را یاد بگیرید و طریقه استفاده کردن از آن ها را نیز فرا گیرید.

دانلود کتاب 4000 لغت ضروری در 6 جلد

آموزش تصویری کتاب 4000 لغت ضروری

چگونگی گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

بالا بردن سطح دانش گرامر زبان انگلیسی

دومین قدم شما برای گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان، مسلط شدن بر نکات اساسی گرامر زبان انگلیسی به خصوص در مهارت های Writing و Speaking است.

اگر بخواهید به نمره مورد نظر خود در آزمون آیلتس دست پیدا کنید باید دامنه ای از گرامر های مهم زبان انگلیسی را مسلط باشید. به همین منظور بهتر است به تناسب دیگری که خانه آیلتس ایران برای شما در زمینه گرامر مورد نیاز آیلتس فراهم کرده بیشتر آشنا شوید.

تسلط بر Tenses ( زمان ها در زبان انگلیسی )، Prepositions ( ضمایر ): رسیدن به نمره 5 آیلتس

تسلط بر Tenses ( زمان ها در زبان انگلیسی )، Prepositions ( ضمایر )، Modals ( افعال وجهی نما ) : رسیدن به نمره 6 آیلتس

تسلط بر Tenses ( زمان ها در زبان انگلیسی )، Prepositions ( ضمایر )، Modals ( افعال وجهی نما )، Passive Voice ( جملات مجهول ) ، رسیدن به نمره 7 آیلتس

تسلط بر Tenses ( زمان ها در زبان انگلیسی )، Prepositions ( ضمایر )، Modals ( افعال وجهی نما )، Passive Voice ( جملات مجهول )، Conditionals ( جملات شرطی )، رسیدن به نمره 7.5 و بالاتر آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

بنابراین برای گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان و رسیدن به نمره مورد نظر خود، می بایست به تناسب نمره ای که می خواهید به دست بیاورید، سطح دانش گرامری خود را بر اساس مواردی که در بالا خدمتتان عرض کردیم، بهبود دهید. برای تقویت گرامر خود، خانه آیلتس ایران کتاب های Grammar in Use ویرایش پنجم، کتاب Grammar for IELTS و آموزش تصویری گرامر زبان انگلیسی توسط استاد مجتبی خدادادی را پیشنهاد می دهد که می توانید آن ها را از طریق لینک های زیر دانلود فرمایید.

دانلود کتاب Grammar in Use ویرایش پنجم

آموزش ویدیویی مجموعه Grammar in Use ویرایش پنجم استاد مجتبی خدادادی

دانلود کتاب Grammar for IELTS

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

تقویت مهارت شنیداری زبان انگلیسی ( Listening )

یکی از مهمترین مهارت های آیلتس مهارت Listening است که تقویت آن برای آزمون آیلتس از اهم واجبات است. برای تقویت این مهارت پیشنهاد خانه آیلتس ایران کتاب Tactics for Listening است که در 3 سطح عرضه شده و مطالعه آن ها برای رسیدن به نمره خود در آزمون آیلتس ضروری به نظر می رسد. به تناسب زیر دقت کنید.

مطالعه کتاب Basics Tactics for Listening : رسیدن به نمره 5 آیلتس

مطالعه کتاب Developing Tactics for Listening : رسیدن به نمره 5.5 تا 6 آیلتس

مطالعه کتاب Expanding Tactics for Listening : رسیدن به نمره 6 تا 7 آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

اگر قصد دارید به نمره بالاتر از 7 در قسمت لیسنینگ آیلتس برسید، باید دامنه منابع لیسنینگ پیشرفته خود را افزایش دهید مانند گوش دادن به اخبار انگلیسی، مشاهده هر شب یک فیلم زبان انگلیسی مانند سریال Friends ، و گوش دادن به پادکست های صوتی زبان انگلیسی به طور متناوب . اگر می خواهید در کوتاهترین زمان به مدرک آیلتس مورد نیاز خود دست پیدا کنید، حتما باید روزانه حداقل 3 ساعت را به گوش دادن به فایل های صوتی زبان انگلیسی اختصاص دهید. ضمن این که بهتر است علاوه بر حل تمرین های کتاب Tactics for Listening، حتما Transcript مکالمات را نیز یادداشت کنید چرا که می تواند درک شما را از لیسنینگ به مقدار قابل توجهی افزایش دهد.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

شما می توانید مجموعه Tactics for Listening را از لینک زیر دانلود فرمایید. همچنین چند لینک از سایت های معتبر زبان انگلیسی برای دانلود پادکست های صوتی نیز در اختیار شما قرار داده شده است.

دانلود مجموعه Tactics for Listening

دانلود پادکست های صوتی زبان انگلیسی همراه با زیرنویس

دانلود پادکست های British Council

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

تقویت مهارت درک مطلب زبان انگلیسی ( Reading )

یکی از چالش برانگیز ترین مهارت های آزمون آیلتس به خصوص در مدل آکادمیک، مهارت ریدینگ است که برای آماده شدن در جهت رسیدن به نمرات بالا در این مهارت آیلتس در کوتاهترین زمان کار بسیار سختی پیش رو دارید. البته این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در کوتاه مدت به نمره خود برسید ولی مهم این است که سطح شما نسبت به نمره ای که می خواهید به آن نائل شوید، خیلی تفاوت چندانی نداشته باشد. به هر حال، برای تقویت مهارت ریدینگ، ما به شما کتاب Select Reading ویرایش دوم را پیشنهاد می کنیم که در 4 سطح عرضه شده است. به تناسب زیر دقت فرمایید:

مطالعه سطح Elementary و Pre-intermediate : برای رسیدن به نمره 5 آیلتس

مطالعه سطح Elementary و Pre-intermediate و Intermediate : برای رسیدن به نمره 5 تا 6 آیلتس

مطالعه سطح Elementary و Pre-intermediate و Intermediate و Upper-intermediate : برای رسیدن به نمره 6 تا 7 آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

اگر می خواهید به نمره ای بالاتر از 7 در ریدینگ آیلتس برسید، باید مهارت ریدینگ آیلتس خود را از طریق کتاب های تخصصی آیلتس که در پایان همین مقاله خدمتتان ارائه می شود، افزایش دهید. شما می توانید برای دانلود کتاب Select Reading ویرایش دوم به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دانلود مجموعه Select Reading ویرایش دوم

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

تقویت مهارت نوشتاری ( Writing )

دیگر مهارتی که اخیرا برای بسیاری از داوطلبان آیلتس تبدیل به کابوسی مهیب شده است، مهارت Writing می باشد. بهترین راه برای حرفه ای نوشتن، شروع با نوشتن پاراگرافهای کوتاه، خاطره نویسی به زبان انگلیسی و آشنا شدن با چارچوب نوشتن در رایتینگ آیلتس می باشد. کتابی که قصد داریم برای تقویت مهارت Writing به شما معرفی کنیم کتاب Unlock 7 Writing می باشد که به همت خانه آیلتس ایران گرد آوری شده است.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

خواندن این کتاب برای رسیدن به تمام نمره های آیلتس ضروری می باشد و رسیدن به نمرات بالاتر فقط در گرو بیشتر نوشتن و پی بردن به اشتباهات خود در رایتینگ آیلتس است که برای نائل شدن به آن شما حتما به یک استاد خصوصی نیاز دارید تا اشتباهات شما را گوشتزد نماید. اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید بهتر است کتاب Unlock 7 Writing و همچنین آموزش اختصاصی راییتینگ آیلتس که توسط استاد مجتبی خدادادی تدریس شده است را مشاهده کرده، نکات را یادداشت کرده و در رایتینگ های خود به کار برید.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

شما می توانید برای دانلود کتاب Unlock 7 Writing و همچنین آموزش اختصاصی راییتینگ آیلتس توسط استاد مجتبی خدادادی به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

دانلود کتاب Unlock 7 Writing 

آموزش اختصاصی رایتینگ آیلتس توسط استاد مجتبی خدادادی

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

تقویت مهارت گفتاری ( Speaking )

مهارت اسپیکینگ ویژه ترین مهارت موجود در آزمون آیلتس است بدین جهت که رسیدن به نمرات بالا در قسمت اسپیکینگ آیلتس بدون آمادگی قبلی و همچنین بدون گذراندن دوره های مکالمه کاری بسیار دشوار است. اما پیشنهاد ما به شما کتاب Super Crack IELTS Speaking و همچنین کتاب Crack IELTS Speaking می باشد. نحوه مطالعه این کتاب ها بدین شکل است که شما سوال های موجود در این کتاب را خوانده و سعی می کنید پاسخ های موجود در کتاب را یا حفظ کرده و یا با اسپیکینگ خود ترکیب کرده و بتوانید در بازه زمانی مثلا 3 ماهه اسپیکینگ خود را بهبود دهید. به تناسب زیر دقت فرمایید:

کتاب Crack IELTS Speaking : برای رسیدن به نمره 5 تا 7 آیلتس

کتاب Super Crack IELTS Speaking : برای رسیدن به نمره 7 تا 8 آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

تفاوت این دو کتاب در این می باشد که کتاب Super Crack IELTS Speaking دارای جواب هایی با جملات پیچیده تر، لغات آکادمیک و سطح بالا و ایده های ناب تری است که طبیعتا حفظ آن ها نمره اسپیکینگ شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

نسخه PDF این کتاب ها موجود نمی باشد و شما می توانید برای دانلود خریدن این کتاب ها به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

خرید کتاب Crack IELTS Speaking

خرید کتاب Super Crack IELTS Speaking

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

دو مرحله پایانی آمادگی آزمون آیلتس در کوتاه مدت

مرحله اول: خواندن کتاب های تخصصی آمادگی آزمون آیلتس

بعد از مطالعه کتاب های گفته شده در 2 یا 3 ماه اول، قبل از پرداختن به سوالات اصلی آیلتس که همانا کتاب های کمبریج آیلتس هستند، شما می بایست با سوالات اصلی آزمون آیلتس آشنا شده و راهکارهای پاسخگویی به آن ها را فرا گیرید. برای این مرحله حساس، پیشنهاد خانه آیلتس ایران کتاب های Mindset for IELTS و کتاب New Insight into IELTS می باشند که هر کدام از این دو مجموعه می توانند به بهترین شکل شما را با تکنیک های مورد نیاز برای پاسخگویی بهتر به سوالات آیلتس در هر 4 مهارت آشنا کنند.

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

البته در مقایسه این دو مجموعه این نکته را باید عنوان کرد که مجموعه Mindset for IELTS کامل تر و دقیق تر از مجموعه New Insight into IELTS نکات لازم را پیرامون آزمون آیلتس تدریس کرده است اما مزیت مجموعه New Insight into IELTS در این است که نکات را به صورت کلی و مختصر و مفید ارائه کرده و در نتیجه برای کسانی که قصد دارند در کوتاهترین زمان به مدرک و نمره آیلتس مورد نظر خود دست پیدا کنند، مفید تر خواهد بود. به تناسب زیر دقت فرمایید:

مطالعه کتاب Mindset for IELTS 1 : رسیدن به نمره 5.5 آیلتس

مطالعه کتاب Mindset for IELTS 2 : رسیدن به نمره 6.5 آیلتس

مطالعه کتاب Mindset for IELTS 3 : رسیدن به نمره 7.5 آیلتس

مطالعه کتاب New Insight into IELTS : رسیدن به نمره 5 تا 7 آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

بنابراین شما می توانید به تناسب زمانی که در اختیار دارید و همچنین نوع نمره و مدرکی که قصد دارید در آزمون آیلتس به آن دست یابید، یکی از این کتاب ها را انتخاب کرده و در بازه زمانی نهایتا یک ماه مطالعه یکی از این کتاب ها را تمام کنید. شما می توانید برای دانلود این دو مجموعه به لینک های زیر مراجعه فرمایید.

دانلود مجموعه Mindset for IELTS

دانلود مجموعه New Insight into IELTS

گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

مرحله دوم و پایانی: انجام تست های مجموعه کمبریج آیلتس

و بالاخره رسیدیم به مرحله پایانی دوره آمادگی 3 یا 4 ماهه شرکت در آزمون آیلتس که کوتاهترین مسیر برای شرکت در آزمون آیلتس است. در این مرحله شما باید به سراغ کتاب های کمبریج آیلتس رفته و شروع به انجام زدن تست های این مجموعه کنید که نمونه سوالات سال های قبل آزمون آیلتس می باشند.

نکته قابل ذکر در مورد این مجموعه این که این مجموعه در 15 جلد تا به حال عرضه شده اما برای شمایی که قصد دارید فقط یک ماه را به زدن تست اختصاص دهید، باید از کتاب 11 شروع کرده و تا مجموعه 15 که تا به حال منتشر شده در عرض یک ماه تست بزنید. در مورد توضیح کامل این مجموعه شما می توانید به لینک زیر مراجعه فرموده و علاوه بر دانلود این مجموعه نفیس، از اطلاعات بیشتری در مورد این مجموعه بهره گیرید.

دانلود مجموعه کامل کمبریج آیلتس جلد 1 تا 15

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

در این مقاله سعی کردیم کوتاه ترین مسیر برای گرفتن مدرک آیلتس را خدمت شما داوطلبان عزیز ارائه دهیم. با آرزوی این که مورد رضایت شما داوطلبان عزیز قرار گرفته باشد لینک های ارزشمند دیگری پیرامون سایر منابع و مقالات ارزشمندی که در وب سایت خانه آیلتس ایران به منظور افزایش آمادگی شما داوطلبان عزیز منتشر گردیده، خدمت شما ارائه می دهیم.

مدیریت زمان در آزمون آیلتس 

یک هفته قبل از آزمون آیلتس چه باید کرد؟

9 حقیقت شگفت انگیز درباره آیلتس

دانلود کتاب Complete IELTS 6.5-7.5

دانلود منابع خودخوان آیلتس

نکات طلایی IELTS Listening

نکات طلایی IELTS Speaking

نکات طلایی IELTS Writing

نکات طلایی IELTS Reading

نحوه نمره دهی آزمون آیلتس ارائه شده توسط سایت آیلتس لیز

سوالات متداول دوره های خانه آیلتس ایران

شرایط حضور در کلاس های خصوصی خانه آیلتس ایران

لغت های مورد نیاز گرفتن نمره 7 آیلتس

نحوه افزایش نمره Reading آیلتس

نحوه گرفتن نمره 7 در اسپیکینگ آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

هر کدام از منابع بالا اگر به درستی به کار گرفته شوند، می توانند تاثیر شگرفی در نمره پایانی شما داشته باشند. پیشنهاد خانه آیلتس ایران به شما مطالعه نکات طلایی آیلتس برای هر 4 مهارت، نحوه نمره دهی آزمون آیلتس و مدیریت زمان در آزمون آیلتس به طور قطع است. بدین معنی که هر داوطلب آزمون آیلتس حتما باید در مورد این 3 مورد گفته شده اطلاعات لازم را داشته باشد اما اگر وقت بیشتری داشتید حتما به سایر لینک ها نیز مراجعه کرده و خود را بیش از پیش برای حضور هر چه بهتر در آزمون آیلتس مهیا سازید.

خانه آیلتس ایران