معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین منابع آیلتس 2021 آشنا کرده و آن ها را برای دانلود در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهیم. در مقاله ای دیگر با عنوان بهترین منابع خودخوان آیلتس که چندی قبل در وبسایت خانه آیلتس ایران منتشر گردید، سعی کردیم بهترین منابع خودخوان آیلتس را به صورت کامل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

پکیج کامل پری آیلتس خانه آیلتس ایران رونمایی شد. از این جا دانلود کنید

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

حال در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه چند منبع معرفی شده و کتاب های آیلتس منتشر شده بپردازیم و در نهایت بهترین ها را به شما داوطلبان عزیز معرفی کرده و سپس برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بهترین منابع پیش آیلتس و آیلتس

کتاب های مجموعه ای آمادگی آیلتس

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه اول و کسب نمره 10 از 10: مجموعه کتاب های Mindset for IELTS

در بین مجموعه کتاب های معرفی شده به عنوان منابع آیلتس، بدون شک بهترین مجموعه آمادگی آزمون آیلتس، مجموعه کتاب های Mindset for IELTS می باشد که در بین کتاب های آیلتس یکی از جدیدترین مجموعه های معرفی شده آزمون آیلتس است که از سطح نسبتا متوسط زبان انگلیسی شما را تا آیلتس 7 بالا می کشد.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بدین معنی که مجموعه Mindset for IELTS تنها مجموعه معرفی شده آزمون آیلتس است که تقریبا شما را از داشتن کتاب های Pre IELTS بی نیاز می سازد. این مجموعه که در 4 جلد طراحی شده است، آموزش آیلتس را از سطح متوسط زبان انگلیسی و با کتاب Mindset for IELTS Foundation شروع می کند و پله پله و با کتاب های سطح 1، 2 و 3 طراحی شده در این مجموعه، شما را به نمرات بالای آیلتس مانند 7 می رساند.

مجموعه کتاب های Mindset for IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

البته می توانید کتاب های این مجموعه را به صورت تکی نیز مطالعه بفرمایید. به عنوان مثال اگر سطح مبتدی هستید، می توانید با کتاب Mindset Foundation شروع کنید، اگر سطح زبان شما متوسط است و بخواهید به نمره 5.5 آزمون آیلتس برسید، باید به سراغ کتاب Mindset 1 بروید. کتاب سوم یعنی کتاب 2 مخصوص رسیدن به نمره 6.5 آیلتس و بالاخره کتاب چهارم این مجموعه یعنی کتاب 3 نمره 7.5 آیلتس را هدف قرار داده است.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

هر سطح از مجموعه کتاب Mindset for IELTS شامل استراتژی های یادگیری، تمرین مهارت ها و تمرین های مشابه آزمون اصلی برای کمک به داوطلبان در رسیدن به هدف خود می باشد. در انتهای هر کتاب، پاسخنامه تمامی مثال ها و تمرینات دروس به همراه متن بخش های صوتی آورده شده است و بنابراین مجموعه کتاب Mindset for IELTS هم به صورت کلاسی و هم به صورت خودخوان قابل استفاده است.

نکته آخر این که این کتاب برای داوطلبان آیلتس آکادمیک طراحی شده است. همچنین شما می توانید برای دانلود این مجموعه به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دانلود مجموعه کامل Mindset for IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه دوم و کسب نمره 9 از 10: مجموعه کتاب های Complete IELTS

یکی از مجموعه کتاب های معتبر انتشارات کمبریج مجموعه Complete IELTS می باشد که در 3 سطح عرضه شده است.

انتشارات کمبریج که یکی از معتبرترین انتشارات جهان به شمار می رود، مجموعه اول را به داوطلبانی اختصاص داده که نمره بالایی در آزمون آیلتس نمی خواهند. کتاب اول با عنوان Bands 4-5 ،همانطور که از اسمش پیداست برای دانشجویانی طراحی شده که قصد دارند حداکثر نمره 5 آیلتس را به دست بیاورند. کتاب دوم با عنوان Bands 5-6.5 که به نظر پرطرفدار تر از دو سطح دیگر این مجموعه است، کتابی است که مختص داوطلبانی است که می خواهند حداکثر به نمره 6.5 آیلتس آکادمیک دست پیدا کنند.

مجموعه کتاب های Complete IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

مجموعه کتاب های Complete IELTS از این جهت پرطرفدار است که بیشتر دانشجویانی که برای کالج یا دانشگاه های مختلف در دنیا درخواست می دهند، باید حداقل نمره 6.5 را برای حضور در این دانشگاه ها ارائه دهند. و بالاخره کتاب آخر با عنوان Bands 6.5-7.5 مخصوص دانشجویانی است که به نمره های بسیار بالا مثلا 7.5 آیلتس فکر میکنند. به همین خاطر این کتاب گلچینی از تست های پیچیده، راهکارهای پیشرفته و متون سنگینی است تا شما داوطلبان را برای رسیدن به نمره های بالای آزمون آیلتس یاری کند.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

دلیل برتری مجموعه Mindset for IELTS نسبت به مجموعه Complete IELTS و سایر مجموعه های ارائه شده در جهت آمادگی آزمون آیلتس این است که مجموعه Mindset for IELTS از سطح مبتدی و متوسط زبان انگلیسی با شما همراه می باشد و با ارائه تمرین های متنوع و کاربردی شما را به نمرات بالای آیلتس هدایت می کند منتها برای شروع مطالعه مجموعه Complete IELTS، شما حتما باید سطح زبانتان به جایی رسیده باشد که کتاب اول این مجموعه یعنی Bands 4-5 را شروع کنید.

اما به هر حال این مجموعه نیز بعد از مجموعه Mindset for IELTS یکی از پرطرفدارترین مجموعه های ارائه شده برای آمادگی آزمون آیلتس می باشد که شما می توانید برای دانلود این مجموعه نفیس به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دانلود مجموعه کتاب های Complete IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه سوم و کسب نمره 8 از 10: مجموعه کتاب های Collins english for exams

اگر چه انتشارات کمبریج در زمینه ارائه کتاب های آمادگی آزمون آیلتس برتری به خصوصی نسبت به سایر انتشارات دارد، اما هستند مجموعه های جامع و دقیقی مانند انتشارات کولینز که با ارائه مجموعه کامل و 6 جلدی خود در باب آمادگی آزمون آیلتس یعنی مجموعه Collins english for exams، از هر جهت داوطلبان آیلتس را در هدایت داوطلبان آیلتس به نمره های بالا یاری می کند.

مجموعه کتاب های Collins english for exams

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

این مجموعه 4 جلد خود را به آموزش تکنیک ها و استراتژی های لازم در افزایش مهارت های 4 گانه آیلتس اختصاص داده است و 2 مجموعه را نیز به آموزش لغت ها و گرامر های لازم در جهت حضور هر چه بهتر در آزمون آیلتس اختصاص داده است. تنها نکته منفی در مورد این مجموعه این است که این مجموعه کلیه کتاب های خود را برای داوطلبانی طراحی کرده که برای شروع این کتاب حداقل در سطح نمره 5 آیلتس باشند.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بنابراین قبل از شروع مطالعه این مجموعه حتی در زمینه یادگیری لغات و گرامر، حتما باید سطح زبان خود را تا حداقل نمره 5 بالا بکشید. بنابراین علاوه بر ارائه لینک دانلود مجموعه کتاب های Collins english for exams در این پست، راه بالا کشیدن خود تا سطح نمره 5 را از طریق لینک دیگری که در وبسایت خانه آیلتس ایران ارائه شده است، به شما نشان خواهیم داد.

دانلود مجموعه کتاب های Collins english for exams

چطور به نمره 7 آیلتس برسیم؟

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه چهارم و کسب نمره 7 از 10: مجموعه کتاب های IELTS Advantage

تنها دلیلی که ما این مجموعه را به عنوان اولویت چهارم برای شما داوطلبان آیلتس در نظر گرفتیم این است که مجموعه کتاب های IELTS Advantage به هیچ عنوان برای داوطلبان مبتدی و متوسط آزمون آیلتس مناسب نیستند و فقط برای داوطلبانی کارایی خواهند داشت که بخواهند در افزایش مهارت های آیلتس به صورت جداگانه به بالاترین نمرات ممکن مانند نمره 8 آیلتس برسند.

مجموعه کتاب های IELTS Advantage

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بنابراین اگرچه در جهت هدایت داوطلبان ضعیف تر آیلتس که خواهان کسب نمره های حداقلی مانند 5 هستند، خوب ظاهر نشده است اما بر عکس برای داوطلبانی که سطح زبان خوبی دارند و می خواهند به نمرات بالای آیلتس دست پیدا کنند، قطعا یکی از بهترین هاست. این مجموعه بی نظیر در 3 سطح عرضه شده که شامل کتاب های IELTS Advantage Reading Skills، IELTS Advantage Writing Skills و IELTS Advantage Speaking and Listening می باشد.

اگر قصد دارید برای مهارت های آیلتس وقت ویژه ای گذاشته و به نمرات بالا در آزمون برسید، قطعا پیشنهاد اول خانه آیلتس ایران مجموعه IELTS Advantage خواهد بود که شما می توانید این مجموعه ارزشمند را از طریق لینک های زیر دانلود فرمایید.

دانلود کتاب IELTS Advantage Writing Skills

دانلود کتاب IELTS Advantage Speaking and Listening

دانلود کتاب IELTS Advantage Reading Skills

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه پنجم و کسب نمره 6 از 10: مجموعه کتاب های Objective IELTS

دیگر مجموعه معتبر انتشارات کمبریج مجموعه Objective IELTS می باشد که که در دو سطح Intermediate و Advanced ارائه شده است. یکی از دلایلی که این مجموعه در رتبه پنجم قرار گرفته است، این است که این مجموعه نیز بیشتر برای داوطلبانی مناسب است که دارای سطح زبان خوبی باشند و بخواهند مهارت های مورد نیاز برای رسیدن به نمرات بالای آیلتس مانند 7 را افزایش دهند.

مجموعه کتاب های Objective IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بنابراین به لحاظ جامع بودن قافله را به رقیبان خود باخته است اما به لحاظ کیفیت و مطالب ارائه شده، این مجموعه نیز قطعا از منابع بی نظیر آزمون آیلتس به شمار می رود. دروس ارائه شده در این مجموعه علاوه بر پرداختن به چهار مهارت شنیداری، گفتاری، درک مطلب و نوشتاری، به بخش های پایه زبان انگلیسی مثل گرامر و واژگان نیز می پردازند. به عنوان نکته آخر این که این کتاب و ساختار آن نیز بیشتر برای داوطلبان آزمون آکادمیک طراحی شده است.

شما می توانید این مجموعه بی نظیر را از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید.

دانلود مجموعه Objective IELTS

بهترین کتاب های آمادگی آیلتس ( به صورت تک کتاب عرضه شده اند )

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه اول و کسب نمره 10 از 10: کتاب New Insight into IELTS

اگر سطح زبان انگلیسی شما نسبتا خوب است و قصد دارید مطالعه برای حضور قدرتمند در آزمون آیلتس را شروع کنید، قطعا کتاب New Insight into IELTS از بهترین هاست. کتابی که به طرز شگفت انگیزی شما را با کلیه سوالاتی که قرار است در آزمون آیلتس با آن روبرو شوید، آماده می کند.

کتاب New Insight into IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

کتاب New Insight into IELTS هیچ سوالی را در آزمون آیلتس از دست نمی دهد و هر آنچه تکنیک هایی که شما برای انجام کلیه سوالات آزمون آیلتس در 4 مهارت به آن نیاز دارید، به بهترین شکل ممکن به شما انتقال می دهد. کتاب New Insight into IELTS یک کتاب آیلتس از انتشارات کمبریج می باشد که هم برای داوطلبان جنرال آیلتس و هم آکادمیک قابل استفاده می باشد.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

این کتاب دارای 4 بخش می باشد که هر بخش به یکی از 4 مهارت آزمون آیلتس می پردازد. این کتاب حاوی تکنیک ها و راهکارهای جدیدی است که می تواند شما را تا رسیدن حتی تا نمره 7 آزمون آیلتس یاری کند. نکته مثبت اینکه تمرین های زیادی برای شما در کتاب New Insight into IELTS تنظیم شده است که پاسخ همه این تمرین ها در انتهای کتاب آورده شده است. شما می توانید برای دانلود این کتاب ارزشمند به لینک زیر مراجعه فرمایید.

دانلود کتاب New Insight into IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه دوم و کسب نمره 8 از 10: کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

یکی دیگر از کتاب های معتبر انتشارات کمبریج که برای راهنمایی داوطلبان برای حضور در آزمون آیلتس طراحی شده است، کتاب معتبر The Official Cambridge Guide to IELTS می باشد که بیشتر در جهت معرفی کامل آزمون آیلتس، نحوه ارائه سوالات و راهکارهایی طراحی شده است که داوطلبان می توانند با استفاده از آن ها خود را کاملا آماده حضور در آزمون آیلتس کنند.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

فراموش نکنید برای استفاده از این کتاب حتما باید دارای سطح زبان نسبتا خوبی باشید، در غیر این صورت خواندن این کتاب برای شما حتما دشوار خواهد بود. خبر خوب در مورد کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS این است که این کتاب هر دو مدل آزمون آیلتس یعنی جنرال و آکادمیک را شامل می شود و برای هر دو مدل توضیح و راهنمای مفصلی همراه با جزئیات و مثال های گوناگون ارائه داده است.

در مورد محتوای کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS باید گفت که این کتاب ارزشمند دارای 5 فصل است که 4 فصل اول هر کدام به صورت تخصصی و جداگانه به بررسی 4 مهارت اصلی آزمون آیلتس می پردازند و فصل پنجم در برگیرنده 8 آزمون اصلی آیلتس می باشد که از این 8 آزمون، 6 آزمون مختص آیلتس آکادمیک و 2 آزمون مختص آزمون جنرال می باشد. شما می توانید این کتاب ارزشمند را از لینک زیر دانلود بفرمایید. 

دانلود کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه سوم و کسب نمره 6 از 10: کتاب های IELTS Target Band 7، Ace the IELTS

و بالاخره رتبه سوم کتاب هایی که به صورت تک کتاب برای آمادگی داوطلبان آیلتس عرضه شده اند به مجموعه 2 جلدی استاد سایمون می رسد که کتاب IELTS Target Band 7 را برای داوطلبان آکادمیک و کتاب Ace the IELTS را برای داوطلبان جنرال آزمون آیلتس تدارک دیده است.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

هر دو کتاب یک ویژگی مشترک دارند و آن خلاصه بودن و مفید بودن هر دوی آنهاست. این کتاب ها در عین کم حجم بودن، دریایی از نکات طلایی آیلتس را شامل می شوند که هر داوطلب آزمون آیلتس برای شرکت در آزمون به آن ها نیاز دارد.

کتاب IELTS Target Band 7 که این بار به صورت ویژه و تخصصی به بررسی و تحلیل آزمون آکادمیک آیلتس می پردازد، داوطلبان را با استراتژی های کاربردی و مفید برای رسیدن به نمره 7 آزمون آکادمیک آشنا می کند. و همین کار را کتاب Ace the IELTS برای داوطلبان آیلتس جنرال انجام می دهد و آن ها را برای نمره 7 آزمون جنرال آماده می کند. شما می توانید این دو کتاب ارزشمند را از لینک های زیر دانلود فرمایید.

دانلود کتاب IELTS Target Band 7

دانلود کتاب Ace the IELTS

بهترین کتاب های تست آیلتس

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه اول و کسب نمره 10 از 10: مجموعه کتاب های کمبریج آیلتس 1-15

بعد از خواندن تمام این منابع یا هر کدام از آن ها، شما قبل از آزمون اصلی آیلتس نیازمند زدن تست هایی هستید تا شما را با تست های آزمون آصلی آیلتس آشنا کنند که بدون شک بهترین منبع معتبر در این مورد مجموعه کتاب های کمبریج هستند. مهمترین منبع آزمون آیلتس و گل سرسبد تمامی منابع معرفی شده آمادگی آزمون آیلتس تا به حال بدون شک مجموعه کتاب های Cambridge Practice Tests for IELTS می باشد که هیچ داوطلبی نمی تواند قبل از شرکت در آزمون اصلی آیلتس با این مجموعه آشنا نباشد.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

سری کتاب های کمبریج آیلتس تا زمان نگارش این مقاله تا شماره 15 منتشر شده است ،کتاب های تمرین و آموزش مهارت های آیلتس نیستند. بلکه کتاب های شبیه سازی آزمون اصلی آزمون آیلتس هستند که شماره 1 تا 15 آن هیچ ارتباطی به سختی و آسانی این کتاب ها ندارد. در واقع بر اساس سال انتشار از شماره یک شروع می شود که مربوط به حداقل 20 سال پیش است و تا کتاب 15 که مربوط به سال 2020 می باشد ادامه پیدا کرده است.

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

بعضی از اساتید پیشنهاد می دهند که زدن تست های مجموعه کامل کتاب های کمبریج آیلتس را از شماره 10 که به سال 2020 نزدیک تر است شروع کنید اما خانه آیلتس ایران توصیه می کند از آن جا که تست های مجموعه کتاب های کمبریج آیلتس همیشه معتبر و استاندارد بوده اند، اگر وقت کافی برای شرکت در آزمون دارید، سعی کنید تمام تستهای این مجموعه از شماره یک تا شماره پانزده که تا به امروز منتشر شده بر اساس زمانبندی منطبق با انجام آزمون اصلی امتحان کنید. شما می توانید این مجموعه نفیس را از طریق لینک زیر دانلود بفرمایید.

دانلود مجموعه کامل کتاب های کمبریج آیلتس 1-15

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

رتبه دوم و کسب نمره 8 از 10: مجموعه کتاب های IELTS Plus

مجموعه کتاب های IELTS Plus از انتشارات معتبر لانگمن می باشد که توانسته است به واسطه تست های معتبر و کاربردی خود محبوبیت بالایی را در بین داوطلبان آیلتس در سر تا سر دنیا به دست آورد. مجموعه کتاب های IELTS Plus 1 2 3 یکی از مجموعه های بسیار حرفه ای آزمون آیلتس می باشد که مخصوص کسانی است که می خواهند خود را به صورت حرفه ای برای آزمون آیلتس آماده کنند.

مجموعه کتاب های IELTS Plus

معرفی و دانلود منابع آیلتس 2021

سطح این مجموعه بسیار بالاست و زدن تست های آن برای کسانی مناسب است که می خواهند به آیلتس 7 و بالای 7 دست پیدا کنند. در واقع تعجب برانگیز است اگر بگوییم که تست های این مجموعه کمی سخت تر از مجموعه تست های کمبریج آیلتس می باشد و یک دلیل آن شاید این باشد که این مجموعه بیشتر برای داوطلبانی طراحی شده است که می خواهند نمراتی فراتر از نمره 7 آیلتس مانند 8 را هدف قرار دهند.

 شما می توانید این مجموعه گرانبها را از طریق لینک زیر دانلود فرمایید.

دانلود مجموعه کتاب های IELTS Plus

در پایان با تشکر از شما که با معرفی بهترین منابع آیلتس 2021 با ما همراه بودید، شما را از طریق لینک زیر به سایت معتبر ieltsmaterial نیز ارجاع می دهیم تا بهترین منابع آیلتس را از نگاه متولیان این سایت معتبر نیز مشاهده فرمایید.

بهترین منابع آیلتس 2021

خانه آیلتس ایران