سوالات متداول آزمون آیلتس

در این قسمت قصد داریم شما داوطلبان عزیز را با سوالات متداول آزمون آیلتس که همواره از مجموعه خانه آیلتس ایران پرسیده می شود، آشنا کنیم تا با دید بهتری هم بتوانید در آزمون آیلتس شرکت کنید و هم در صورت لزوم کلاس های آمادگی آزمون آیلتس را در خانه آیلتس ایران انتخاب کنید.

بنابراین محبت بفرمایید قبل از تماس مستقیم و سوال در مورد آزمون آیلتس و دوره های آمادگی ما، سوالات متداول آزمون آیلتس و پاسخ های دقیق زیر را مطالعه فرموده و در صورتی که سوال مورد نظر شما در این قسمت مشاهده نشد، سپس با ما تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

سوالات متداول آزمون آیلتس

تفاوت آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال چیست؟

نسخه آکادمیک آزمون آیلتس برای کسانی است که می‌خواهند تحصیلات دانشگاهی یا تدریس در دانشگاه‌های کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشند. نسخه عمومی آزمون آیلتس برای کسانی است که به قصد کار، شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، ادامه تحصیل در مقطع دبیرستان و یا مهاجرت به یکی از کشورهای انگلیسی زبان می‌خواهند سفر کنند.

سوالات آزمون برای مهارت‌های Listening و Speaking در هر دو نسخه یکسان است ولی در مهارت‌های Reading و Writing با هم تفاوت دارند. شما می توانید برای توضیحات بیشتر در مورد تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال به ویدیو بالا با توضیح استاد مجتبی خدادادی موسس خانه آیلتس ایران مراجعه فرمایید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

کدام موسسات حاضر در ایران مجاز به برگزاری آزمون آیلتس می باشند؟

دانشگاه آزاد اسلامی

موسسه فرهنگی هنری ایرسافام

موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش

آیلتس تهران

موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین (Offsite موسسه آیلتس تهران)

موسسه پارسیان (Offsite موسسه آیلتس تهران)

موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)

موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش)

موسسه آموزش عالی دانش پژوهان اصفهان (Offsite موسسه آیلتس تهران)

سوالات متداول آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چند وقت یکبار برگزار می شود و من چند بار می توانم در آزمون شرکت کنم؟

در حال حاضر تمامی مراکز مجاز اعلام شده توسط سازمان سنجش در ایران هر ماه بین 2 تا 4 تاریخ را برای آزمون آیلتس اعلام کرده‌اند که با توجه به نسخه انتخابی‌تان می‌توانید تاریخ دلخواه خود را انتخاب نموده و اقدام به ثبت‌نام نمایید. در مورد سوال دوم پاسخ این است که هم اکنون داوطلبان در هر ماه 4 بار می توانند در آزمون شرکت کنند. ولی از آن جایی که از تاریخ امتحان 13 روز طول می کشد که نتایج به دست شما برسد، عاقلانه است که در هر ماه یکبار در آزمون شرکت کنید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس چقدر است؟

هر سال با توجه به نرخ ارز، مبالغ متفاوتی از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود. البته این مبلغ به صورت علی‌الحساب بوده و به هنگام برگزاری آزمون مابه‌التفاوت آن به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید. در حال حاضر هزینه شرکت در آزمون 6 میلیون و صد هزار  تومان می باشد. شما می توانید تغییرات قیمتی شرکت در آزمون آیلتس را از سال 1390 تا به امروز مشاهده بفرمایید.

 

سوالات متداول آزمون آیلتس

در روز آزمون چی می تونم با خودم ببرم؟

شما تنها مجاز به همراه داشتن مداد معمولی مشکی، پاک‌کن و تراش هستید. استفاده از لاک غلط‌گیر و مارکرها به هیچ عنوان مجاز نیست. اجازه همراه داشتن مواد خوراکی را هم ندارید. به همراه داشتن انواع وسایل الکترونیکی مثل موبایل، پخش‌کننده‌های موسیقی، جاکلیدی‌های الکترونیکی مثل ریموت‌ها و… (حتی به صورت خاموش) تخلف محسوب شده و موجب حذف شما از آزمون می‌شود.

سوالات متداول آزمون آیلتس

نحوه برگزاری آزمون آیلتس چگونه است؟

به دو صورت برگزار می شود. کتبی و شفاهی. امتحان شفاهی فقط مختص مهارت Speaking است که 2 تا 3 روز قبل یا بعد از آزمون کتبی برگزار می گردد. 3 مهارت Listening، Reading و Writing که بخش کتبی آزمون را تشکیل می دهند، در یک روز و به صورت یک‌جا برگزار می‌شود.

سوالات متداول آزمون آیلتس

نتایج امتحانات آیلتس چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج آزمون 13 روز بعد از آزمون منتشر می‌شوند که دسترسی به نتایج به صورت آنلاین نیز امکان‌پذیر می‌باشد. نتیجه آزمون شما هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد و هم به صورت پیامک برای شما ارسال می شود. همچنین وقتی شما برای آزمون Speaking مراجعه می‌کنید، باید آدرس پستی خود را بر روی یک پاکت پستی بنویسید که از این آدرس برای ارسال فرم گزارش آزمون (TRF) به شما استفاده خواهد شد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

نمره آیلتس شما از زمان صدور به مدت 2 سال دارای اعتبار می‌باشد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

نحوه اعتراض به نمره آیلتس چگونه است؟

شما می‌توانید در طی 6 هفته بعد از آزمون نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایید. برای این کار از شما وجهی دریافت می‌شود که در صورت صحت اعتراض شما و افزایش نمره، این وجه عودت داده خواهد شد و در غیر این صورت، وجهی به شما بازگردانده نمی‌شود.

سوالات متداول آزمون آیلتس

آیا امکان تغییر زمان آزمون پس از ثبت نام وجود دارد؟

تمامی مراکز معرفی شده توسط سازمان سنجش این امکان را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده‌اند که تا قبل از روز برگزاری، زمان شرکت در آزمون را تغییر دهند. البته این کار مستلزم برخی قواعد است. در صورتیکه آزمون‌دهنده بدون اعلام قبلی در آزمون شرکت نکند، هیچ وجهی به او برگشت داده نخواهد شد.

همچنین می توانید در صورت تمایل به لینک زیر مراجعه فرمایید تا در مورد حقایق و شایعه های مربوط به آزمون آیلتس اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

حقایق و شایعه های مربوط به آزمون آیلتس

 

سوالات متداول آزمون آیلتس

چقدر طول می‌کشد آیلتس 7 بگیرم؟ چقدر در روز باید برای آزمون آیلتس مطالعه کنم؟

این سوال به دانش و مهارت فعلی شما در زبان انگلیسی بستگی دارد. اگر شما سطح مبتدی یا Elementary زبان انگلیسی هستید، معمولا بین 60 تا 80 جلسه، اگر سطح شما متوسط  یا Intermediate است، معمولا بین 40 تا 60 جلسه و اگر سطح پیشرفته یا Advanced زبان انگلیسی هستید، معمولا بین 20 تا 40 جلسه به طول می انجامد.

این فاصله ای که عنوان می شود مثلا بین 20 تا 40 جلسه، به خاطر تلاش دانشجو و گیرایی وی در فهم خوب مطالب است. به عنوان مثال اگر دانشجویی سطح زبان پیشرفته ای دارد و وقت ویژه ای برای آزمون آیلتس اختصاص دهد ( بین 6 تا 8 ساعت در روز)، آن وقت می توانیم انتظار داشته باشیم این دانشجو در 20 جلسه به نمره 7 نائل خواهد شد. نکته دومی که برای داوطلبان دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد بحث مدت زمان گرفتن مدرک آیلتس 7 است. این مورد کاملا به زمان آزاد دانشجو و زمان استاد بستگی دارد.

اگر فرض کنیم دانشجو و استاد هر دو وقت آزاد داشته باشند و دانشجو هر هفته 3 جلسه کلاس خصوصی خانه آیلتس ایران را شرکت کند، آن وقت برای یک داوطلب با سطح بالا 2 تا 3 ماه، داوطلب با سطح زبان متوسط بین 4 تا 6 ماه و برای داوطلب مبتدی بین 5 تا 8 ماه زمان نیاز است که به مدرک 7 برسد. اما نکته ای که حائز اهمیت است این که در هر سطحی که باشید، در صورت تلاش زیاد و استمرار در مطالعه و انجام تکالیف استاد، قطعا در بازه زمانی یکساله به نمره 7 آیلتس نائل خواهید آمد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

اگر سطح من مبتدی باشه و به آیلتس 7 نیاز داشته باشم، آیا در 3 ماه فشرده کلاس خصوصی شرکت کردن، رسیدن به نمره 7 امکان پذیر است؟

قطعا خیر. نکته مهم اول این که هرگز گول موسسات تزریقی و تضمینی را نخورید چرا که تقریبا غیر ممکن است یک داوطلب مبتدی در 3 ماه به آیلتس 7 برسد. نکته دوم این که اگر خانه آیلتس ایران بخواهد این ریسک را به قیمت از دست دادن اعتبار خود بکند، آن وقت دانشجو باید حداقل 5 تا 6 جلسه در هفته در کلاس شرکت کند و گرچه از نظر سود مالی کاملا به سود خانه آیلتس ایران خواهد بود، اما واقعیت تلخ این است که برگزاری چنین کلاس هایی اصلا مفید نخواهد بود و داوطلب فرصتی برای مرور مطالب نخواهد داشت. بنابراین بهتر است از این قضیه کاملا صرف نظر نمایید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

اگر فقط بخواهم روی یک مهارت کار کنم مثلا Writing را به 7 برسونم چقدر طول میکشه؟

حداقل تعداد تشکیل کلاس های خصوصی در خانه آیلتس ایران حداقل 20 جلسه است. پس اگر بخواهید فقط یکی از مهارت ها را به صورت جداگانه و تخصصی کار کنید، نیاز به 20 جلسه خواهید داشت که در بازه زمانی 2 ماهه به پایان خواهد رسید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

برگزاری کلاس های مکالمه به چه صورت می باشد؟

خانه آیلتس ایران برای آن دسته از افرادی که فقط بخواهند روی مهارت مکالمه تمرکز کنند، کلاس های تخصصی را برگزار می کند که بین 20 تا 80 جلسه متغیر بوده و بین 2 تا 8 ماه به طول خواهد انجامید. محتوای کلاس ها به صورت زیر خواهد بود.

 

 

سوالات متداول آزمون آیلتس

در خانه آیلتس ایران چه منابعی را کار می کنید؟

بعد از 10 سال تدریس موفق در زمینه تدریس آیلتس، گلچینی از منابع آموزنده، کاربردی و در عین حال به روز برای داوطلبان در نظر گرفته شده که شما می توانید از این قسمت مشاهده فرمایید.

سوالات متداول آزمون آیلتس

روند شروع و ثبت نام دوره های خانه آیلتس ایران به چه صورت است؟

نخست این که از این قسمت مشاوره رایگان را ثبت نام کرده و بعد از دعوت به مصاحبه و تعیین سطح، تعیین ساعت کلاس ها و تعداد جلسات مورد نظر، کلاس ها از نهایتا یک یا دو هفته بعد از مصاحبه آغاز خواهد شد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

روند تدریس در کلاس های خانه آیلتس ایران به چه صورت است؟

تمرکز کلاس ها بر روی چهار مهارت اصلی خواهد بود و لغت و گرامر هم به صورت غیر مستقیم به داوطلب آموزش داده خواهد شد. در صورت ثبت نام یک مهارت خاص، کل وقت یک ساعته کلاس به تدریس آن مهارت خاص اختصاص داده خواهد شد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

تنوع زمانبندی کلاس ها به چه صورت است؟

کلاس های خانه آیلتس ایران به صورت یکسره به صورت کاملا خصوصی از ساعت 8 صبح الی 8 شب برقرار خواهد بود. لذا داوطلبان در صورت داشتن تایم مناسب در هر کدام از این ساعت ها با هماهنگی استاد می توانند وقت مورد نظر را تعیین کنند.

سوالات متداول آزمون آیلتس

آیا امکان انجام ندادن تکالیف و فقط یادگیری در کلاس هست؟

قطعا خیر. هر داوطلب به موازات تدریس در کلاس موظف به انجام دادن تکالیف مربوطه است و بدون تکلیف هیچ پیشرفتی انجام نخواهد شد چرا که یادگیری زبان انگلیسی به صورت تزریقی نیست. ضمنا خانه آیلتس ایران با  داوطلبانی که به صورت مکرر قادر به انجام تکالیف نباشند، قطع همکاری خواهد کرد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

آیا برگزاری کلاس در منزل و محل کار دانشجو یا داوطلب امکان پذیر است؟

متاسفانه خیر. کلیه کلاس های حضوری در آکادمی آیلتس ایران برگزار خواهد شد. 

سوالات متداول آزمون آیلتس

شرایط برگزاری کلاس های آنلاین به چه صورت است؟

کلیه کلاس های آنلاین از طریق نرم افزار Skype یا Whatsapp برگزار می گردد. ضمن این که به مانند کلاس های حضوری، جلسه ای برای مصاحبه قبل از تشکیل کلاس برگزار می گردد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

آیا کلاس های گروهی نیز در خانه آیلتس ایران برگزار می گردد؟

متاسفانه خیر. کلیه کلاس ها به صورت کاملا خصوصی برگزار می گردد و ظرفیت کلاس های خصوصی نهایتا 4 نفر می باشد. لازم به ذکر است اگر داوطلبی بخواهد به خاطر کاهش هزینه، تعداد نفرات را تا سقف 4 نفر افزایش دهد، خود باید همکلاسی یا پارتنر مورد نظر را اعلام کند وگرنه خانه آیلتس ایران هیچ داوطلبی را به داوطلب دیگر برای شروع کلاس معرفی نخواهد کرد.

سوالات متداول آزمون آیلتس

هزینه کلاس های حضوری و آنلاین برای هر نفر به چه صورت می باشد؟

برای آگاهی از هزینه ها به این قسمت مراجعه فرمایید.

در صورتی که سوالی غیر از سوالات مطرح شده بالا در ذهن داشتید، می توانید از این قسمت برای گرفتن وقت مشاوره حضوری و یا آنلاین اقدام بفرمایید.