تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

در این پست قصد داریم تفاوت بین آیلتس آکادمیک و جنرال را به طور دقیق برای شما داوطلبان عزیز توضیح دهیم. علاوه بر مقاله پیش رو می توانید از طریق ویدیو بالا با تفاوت این دو نوع آزمون آیلتس با توضیحات مختصری که توسط استاد مجتبی خدادادی نیز ارائه شده است، به خوبی آشنا شوید.

به طور کلی آیلتس آکادمیک مخصوص کسانی است که به مدرک آیلتس نیاز دارند تا در یکی از دانشگاه های سراسر دنیا مشغول به تحصیل شوند و آیلتس جنرال برای کسانی مناسب است که مدرک آیلتس را برای پیدا کردن یک شغل در یکی از کشورهای دنیا به خصوص کشورهای انگلیسی زبان نیاز دارند.

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

بنابراین همیشه قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس، به این نکته بسیار مهم و حیاتی توجه ویژه ای داشته باشید چرا که با وجود این که آیلتس آکادمیک به عنوال مثال به نوعی سخت تر از آزمون آیلتس است ولی شما برای پیدا کردن شغل به هیچ عنوان قادر به ارائه مدرک آیلتس آکادمیک نخواهید بود و حتما نیاز به آیلتس جنرال دارید.

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

اگر می خواهید تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال را به صورت کامل متوجه شوید، کافی است نگاهی به کادر زیر بیندازید.

قسمت Listening و Speaking در هر دو آزمون یکسان بوده و هیچ تفاوتی بین آن ها نیست.

قسمت Writing و Reading بین آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت است.

در قسمت Writing که خود از دو بخش تشکیل می شود،در بخش اول که سه نمره از نه نمره قسمت Writing را شامل می شود، در آزمون آکادمیک داوطلبان می بایست نموداری را در مدت زمان 20 دقیقه تحلیل کنند در حالی که داوطلبان آزمون جنرال باید در ظرف همان 20 دقیقه نامه ای رسمی یا دوستانه بنا به سوال خواسته شده، برای شخصی دیگر بنویسند.

در قسمت دوم که شش نمره از نه نمره کل را شامل می شود، هیچ تفاوتی بین این دو نوع آزمون نیست و داوطلبان باید در ظرف مدت 40 دقیقه مقاله ای 250 کلمه ای را در باب موضوع داده شده بنویسند.

در قسمت Reading آزمون جنرال و آکادمیک کاملا با هم متفاوت هستند. به طوری که در آزمون آکادمیک داوطلبان با 3 مطلب بلند همراه با کلمات نسبتا دشوار پیرامون موضوعات تخصصی روبرو می شوند در حالی که در آزمون جنرال داوطلبان با 6 مطلب کوتاه پیرامون موضوعات روز روبرو می شوند. برای هر دو نوع داوطلبان در ظرف یک ساعت به سوالات پاسخ دهند.

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال چیست؟

پس اگر می خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید حتما باید با تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال آشنا باشید و بر اساس نیاز خود به مدرک آیلتس یکی از دو نوع این آزمون را در هنگام ثبت نام انتخاب نمایید. اگر مایل هستید در مورد آزمون آیلتس و سایر نکته های حیاتی برای شرکت در این آزمون بیشتر بدانید، کافی است به لینک های زیر مراجعه فرمایید و دانش خود را در مورد این آزمون بیش از پیش افزایش دهید.

آشنایی با آزمون آیلتس 1

آشنایی با آزمون آیلتس 2

مدیریت زمان در آزمون آیلتس 

یک هفته قبل از آزمون آیلتس چه باید کرد؟

9 حقیقت شگفت انگیز درباره آیلتس

دانلود کتاب Complete IELTS 6.5-7.5

دانلود منابع خودخوان آیلتس

نکات طلایی IELTS Listening

نکات طلایی IELTS Speaking

نکات طلایی IELTS Writing

نکات طلایی IELTS Reading

نحوه نمره دهی آزمون آیلتس ارائه شده توسط سایت آیلتس لیز

سوالات متداول دوره های خانه آیلتس ایران

شرایط حضور در کلاس های خصوصی خانه آیلتس ایران

لغت های مورد نیاز گرفتن نمره 7 آیلتس

نحوه افزایش نمره Reading آیلتس

نحوه گرفتن نمره 7 در اسپیکینگ آیلتس

نحوه گرفتن مدرک آیلتس در کوتاهترین زمان

چطور به آیلتس 7 برسیم؟

تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال

شما می توانید ویدیو بالا را که بررسی تفاوت آیلتس آکادمیک و جنرال می پردازد و توسط استاد مجتبی خدادادی ارائه شده است، به صورت اختصاصی از وب سایت خانه آیلتس ایران از طریق باکس دانلود در زیر دانلود بفرمایید.

خانه آیلتس ایران