راه های مهاجرت به کانادا 

خانه آیلتس ایران قصد دارد در این قسمت شما داوطلبان عزیز را با توضیح کاملی در مورد راه های مهاجرت به کانادا و نمره آیلتس مورد نیاز برای ورود به این کشورها به خصوص کانادا و استرالیا آشنا کند. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا، استرالیا و یا هر کشور دیگری را دارید؛ در وهله اول جهت اخذ پذیرش لازم است تا برای آشنایی با زبان آن کشور، مدارک معتبری را ارائه دهید و در آزمون های مربوطه برای اقامت و یا تحصیل، حداقل نمره آیلتس،به عنوان بالاترین مدرک زبان انگلیسی در دنیا، را برای مهاجرت کسب نمایید.

مهاجرت به کانادا و استرالیا

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

یکی از بهترین مقاصد تحصیلی ، کاری و زندگی در خارج از کشور برای ایرانیان کشور کانادا بوده است و مهمترین عملی که همواره برای همه ما در بحث مهاجرت به کانادا پیش می آید نمره آیلتس مورد نیاز برای دریافت پذیرش ، پیشنهاد شغلی و یا مهاجرت به عنوان نیروی کار استانی است.

نمره آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا چند است؟
برای ورود به کشور کانادا باید توانائی‌های خود در زمینه زبان انگلیسی را به اداره مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا ثابت کنیم. آیلتس به عنوان یکی از پرطرفدارترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان شناخته شده است، به طوری که سالانه حدود سه میلیون نفر آزمون آیلتس می‌دهند. آیلتس و مهاجرت به کانادا از دیرباز با هم رابطه مستقیم داشته‌اند.

در کانادا، موسسات آموزشی، انجمن‌های تخصصی و و همه کارفرمایان نمره آیلتس را در گزینش متقاضیان بین‌المللی مورد نظر قرار می‌دهند. در واقع در تمام موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و انجمن‌های تخصصی نمره آیلتس در سرنوشت افراد نقش مستقیم دارد. می‌توان گفت نمره آیلتس شما برای ورود به کانادا بخشی از درخواست شما خواهد بود. به طور کلی برای موسسات و دانشگاه های معتبر نمره آیلتس 6.5 یا 7 آیلتس آکادمیک و برای مهاجرت بسته به نوع آن، میانگین نمره 5 تا 6 مورد نیاز است.

معیارهای تسلط زبانی برای مهاجرت به کانادا
تاثیر نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا تا این حد بالاست که برای آن سیستم اندازه‌گیری یکپارچه در نظر گرفته شده است. متقاضیان بین‌المللی باید نمره خود را در این سیستم که به CLB (Canadian Language Benchmarks) مشهور است، به دست آورند. این سیستم میزان تسلط و تبحر افرادِ بزرگسالِ متقاضی برای مهاجرت به کانادا را توضیح، اندازه‌گیری و شناسایی می‌کند. افرادی که از قبل نمره آیلتس خود را دارند می‌توانند به راحتی CLB خود را بدست آورند، CLB با توجه به نمره چهارگانه آیلتس از ۱ تا ۱۲ شماره‌بندی می‌شود. برای درک بهتر و بدست آوردن نمره CLB خود جدول زیر را مشاهده نمایید.

ارتباط نمره CLB و نمره IELTS ( آیلتس )

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

آیلتس و درخواست مهاجرت اکسپرس اینتری به کانادا

نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا و مخصوصاً درخواست از طریق اکسپرس اینتری نقش مهمی دارد. همه درخواست‌هایی که برای برنامه‌های مهاجرتی فدرال کانادا ارسال می‌شوند بر مبنای سیستم انتخاب اکسپرس اینتری ارزش‌یابی می‌شوند، همه متقاضیان باید تسلط خود را بر زبان انگلیسی یا فرانسه (یا برای بالا بردن امتیاز خود بر هر دوی این‌ها) ثابت کنند؛ حتی اگر متقاضیان بومیان انگلیسی‌زبان یا فرانسه‌زبان باشند باید نمره آیلتس یا آزمون زبان فرانسه خود را برای مهاجرت ارائه کنند. اکسپرس اینتری مثل یک زمین بازی است که هرچه امتیاز بیشتری بگیرید در آن موفق‌تر خواهید بود. پس اگر بر دو زبان انگلیسی و فرانسه تسلط دارید، در فرم درخواست خود هر دو را منظور کنید.

به طور کلی سه نوع درخواست از طریق اکسپرس اینتری امکان‌پذیر است.

فرد ماهر و متخصص (FSWC): افراد ماهر و متخصصی که می‌توانند با تخصصی که دارند کسب درآمد کنند. این افراد برای ورود باید حداقل از ۱۰۰ امتیاز، ۶۷ امتیاز را به دست آورند. از این ۶۷ امتیاز ۲۸ امتیاز آن به توانایی‌هایی زبان انگلیسی اختصاص می‌یابد، که اگر به همراه همسر خود اقدام به این درخواست کنید این ۲۸ امتیاز تا ۳۳ امتیاز بالاتر هم می‌رود، باید گفت این اعداد اهمیت آیلتس برای مهاجرت به کانادا را کاملاً نشان می‌دهند. برای ورود به این برنامه حداقل نمره آیلتس ۷ نیاز است، اما باید گفت آیلتس ۷ کافی نیست و هرچه نمره آیلتس برای مهاجرت به کانادا از طریق این طرح بیشتر باشد امتیاز و شانس شما بالاتر می‌رود.

تاجر متخصص (FSTC): این برنامه برای تاجرینی است که تجربیات مورد نظر برای شروع تجارت در بازار کانادا را داشته باشند. حداقل نمره شروع برای ورود به این طرح از گروه اول پائین‌تر است، اما باز هم هرچه نمره آیلتس بالاتر باشد شانس بیشتر خواهد بود.

تجربه کار در کانادا (CEC): این برنامه برای افرادی است که یا در حال کار در کانادا هستند یا اخیراً در این کشور کار کرده‌اند. حتی گروهی که در حال حاضر در کانادا زندگی و کار می‌کنند هم باید نمره آیلتس بالائی داشته باشند تا بتوانند مشمول این طرح شوند، وقتی چنین بندی را می‌بینیم به اهمیت هرچه بیش‌تر آیلتس برای مهاجرت به کانادا پی می‌بریم.

بعضی از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا علاوه بر حداقل نمره کل (IELTS Overall Score)، حداقل نمرات لازم در هر کدام از مهارت های آزمون آیلتس (Each Skill) را هم شرط می‌دانند که برای اطلاع دقیق از این مورد باید به صفحه دانشگاه مربوطه مراجعه کرد ولی به طور کلی ما لیستی از دانشگاه های معروف کانادا و شرایط مورد نیاز ورود به آنها به خصوص نمره آیلتس مورد نیاز برای هر کدام را در قالب یک فایل PDF برای شما آماده کرده ایم که شما می توانید از باکس دانلود پایین همین پست دانلود بفرمایید.

شهریه تحصیل در کانادا
شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزیلند پایینتر می باشد. برای کمک به هزینه های تحصیل بورس های زیادی (مخصوصا دانشجویان برتر) وجود دارد و بیشتر این بورس ها برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی این بورس ها وجود دارد که میتواند هزینه تحصیل در کانادا را کاهش چشمگیری دهد.

شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا: میانگین شهریه برای هر سال بین ۱۲۰۰۰ تا  ۲۰۰۰۰ دلار

شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه در هر سال بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار

خلاصه هزینه زندگی در کانادا
هزینه زندگی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه و بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ در سال می باشد. برای مهاجرت به کانادا باید در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در کانادا در شهر های کوچک پایین تر از شهر های بزرگ است و البته شانس یافتن کار هم در شهر های کوچک تر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه می توانید تامین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما میتوانید هزینه زندگی دانشجویی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تامین کنید.

البته توصیه میکنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تحصیل و هزینه زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان خواهد بود. در زمان اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا، متقاضی باید به آفیسر اثبات کند که تمکن مالی برای سال اول تحصیل از نظر شهریه و هزینه زندگی را دارد. این مبلغ به صورت زیر محاسبه میشود.

در صورتی که مجرد هستید:

شهریه سال اول شما + ۱۲ هزار دلار

اگر متاهل هستید و همسر شما شما را همراهی میکند:

شهریه سال اول شما + ۱۸ هزار دلار

اگر متاهل هستید و همسر و فرزند شما شما را همراهی میکند:

شهریه سال اول شما + ۲۲ هزار دلار اینکه چه نوع حسابی را به سفارت ارائه کنید بسیار حائز اهمیت است.

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

کار در کانادا

مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2019، از مشاغل کارگری فنی مانند کارگران عمومی گرفته تا مشاغل با فناوری بالا مانند مهندسین نرم افزار، بخش ها و صنایع متنوعی را پوشش می دهند. طبق تحقیقات اداره کار کانادا و شرکت Randstad Canada، مشاغلی مانند تحلیلگر تجاری، مدیر پروژه های IT، مهندس کامپیوتر و مدیر پروژه های مهندسی در میان 10 شغل اصلی مورد نیاز بازار کانادا در سال 2019 میلادی بوده است.

در زمینه بازار کار، کانادا تا سال 2021، بیش از یک میلیون شغل جدید ایجاد خواهد کرد که فارغ التحصیلان این کشور نمی توانند همه آنها را پوشش دهند و بنابراین نیاز بازار کار به نیروهای ماهر کاری خارجی و مهاجرین کاری بیش از پیش خواهد بود.

دولت کانادا با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، قصد دارد تا با توسعه بخش های زیر بنایی مانند صنعت نفت، ساختمان سازی، پزشکی و پرستاری، صنعت معدن و کشاورزی به تعداد مشاغل بیافزاید، که ایرانیان بخش بزرگی از جامعه مهندسین و مشاغل مهندسی را در کانادا تشکیل می دهند.

روش های کلی مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق حمایت خانواده

مهاجرت به کانادا از طریق کار

ورود سریع یا اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

بررسی راه های مهاجرت به کانادا به صورت ویژه

مهاجرت از طریق اخذ پیشنهاد کار

مهندسی عمران، معماری، مکانیک، برق و کامپیوتر و همچنین تکنسین های فنی، مشاغل مهارتی نظیر جوشکاری، تعمیرات، لوله کشی، کاشی کاری، آشپزی، کشاورزی و … می توانند از طریق این روش و با دانش ابتدایی زبان، برای خود و خانواده شان اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

مهاجرت به کانادا از روش حرفه و تخصص فدرال

Federal Skilled Worker – مهاجرت به کانادا ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یک سال و دانش زبان.

مهاجرت به کانادا از روش استارت آپ

Start Up Visa – یکی از بهترین و جدیدترین روش هایی است که در حال حاضر در کانادا برای سهولت در مهاجرت و انتخاب کارآفرینان راه اندازی شده است.

مهاجرت به کانادا از روش حرفه و تخصص کبک

Quebec Skilled Worker – مهاجرت به استان کبک در کانادا ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از شش ماه و برای برخی از رشته ها .

مهاجرت به کانادا از روش تخصصی نوا اسکوشیا

Nova Scotia Skilled Worker – مهاجرت ویژه افراد تحصیل کرده با سابقه کار بیش از یکسال بدون نیاز به داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در کانادا.

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری کبک

Quebec Investor – مهاجرت به کانادا ویژه مدیران و کارفرمایان با سرمایه بیش از ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا

مهاجرت به کانادا از روش خوداشتغالی فدرال

Federal Self-Employed – ویژه مترجمان، گرافیست ها، هنرمندان، نویسندگان و بسیاری از مشاغل دیگر 

مهاجرت از روش کارآفرینی کبک 

Quebec Entrepreneur – روش مهاجرتی ویژه کارفرمایان و صاحبان بیزینس با دارایی بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دلار کانادا

مهاجرت از روش خوداشتغالی کبک – (در حال حاضر این روش تکمیل ظرفیت می باشد)

Quebec Self-Employed – ویژه افراد تحصیل کرده و یا بیزینس های کوچک که فقط توسط شخص متقاضی اداره می گردد

مهاجرت از روش خویشاوندی

Family Sponsorship – ویژه افرادی که خویشاوند نزدیک در کانادا دارند و یا همسرشان دارای اقامت کانادا می باشد

تحصیل در استرالیا

مدت زمان تحصیل در استرالیا:

مقطع کارشناسی: 2.5 تا 5 سال
مقطع کارشناسی ارشد: 1 تا 3 سال
مقطع دکتری: 2.5 تا 5 سال

نکته) ویزای دانشجویی استرالیا، امکان اجازه کار تا 20 ساعت در هفته در دوران تحصیل و کار تمام‌وقت در دوران تعطیلات را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

هزینۀ تحصیل در استرالیا:

مقطع کارشناسی: ۱۵,۰۰۰ تا ۳۳,۰۰۰ دلار استرالیا در سال
مقطع کارشناسی ارشد: ۲۰,۰۰۰ تا ۳۷,۰۰۰ دلار استرالیا در سال
مقطع دکتری: ۱۴,۰۰۰ تا ۳۷,۰۰۰ دلار استرالیا در سال

هزینۀ زندگی در استرالیا:

دانشجو: ۲۰,۲۹۰ دلار استرالیا در سال
همسر: ۷,۱۰۰ دلار استرالیا در سال
فرزند: ۳,۰۴۰ دلار استرالیا در سال

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

مدرک آیلتس برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا لازم است؟
برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ارائه مدرک زبان الزامی می باشد. در صورتیکه این مدرک به آفیسر ویزا ارائه نگردد، ویزای تحصیلی رد خواهد شد.حداقل نمره مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی و دانشجویی استرالیا IELTS ( آیلتس ) 5.5 می باشد. در صورتی که نمره زبان آیلتس شما 5 باشد نیاز به 10 هفته پیش نیاز زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل دارید. و اگر نمره آیلتس شما 4.5 باشد به 20 هفته پیش نیاز زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل نیاز دارید.

لازم به ذکر است که زمان تقاضای ویزای دانشجویی استرالیا نباید بیش از دو سال از آزمون آیلتس شما گذشته باشد.

کمک هزینه زندگی از طریق اشتغال دانشجویی: ( کار حین تحصیل در استرالیا )
ویزای دانشجویی استرالیا اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول زمان تحصیل و کار تمام وقت در طول دوران تعطیلات را به دانشجویان می دهد. درآمدی که دانشجویان در حین کار پاره وقت بدست می آورند، تنها به عنوان کمک هزینه معاش در نظر گرفته شده و به هیچ عنوان دانشجویان قادر به پرداخت شهریه و هزینه تحصیلی خود و یا مخارج زندگی با این در آمد نمی باشند. اجازه کار پس از شروع تحصیل در استرالیا به دانشجویان صادر می گردد.

دانشجویان معمولاً در خدماتی نظیر رستوران ، کافه ها و فست فودها کار می کنند .پولی که در می آورند می تواند برای زندگی و خوراک آنها مورد استفاده واقع گردد اما برای تمام مخارج کافی نیست .دانشجویان همچنین می توانند کاری در زمینه ای که درس می خوانند پیدا کنند. دانشجویانی که نمرات بالاتری در دانشگاه کسب کرده باشند و یا مهارت ویژه ای داشته باشند شانس بیشتری برای کار در کشور استرالیا دارند.

نمره آیلتس مورد نیاز  10 دانشگاه برتر استرالیا

دانشگاه ملبورن

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه سیدنی

نمره کلی: 7

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه کوئینزلند

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه موناش

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه ملی استرالیا

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه نیو سوت ولز

نمره کلی: 6

نمره هر مهارت: 5.5

دانشگاه استرالیای غربی

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه آدلاید

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه فنی سیدنی

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

دانشگاه ولونگونگ

نمره کلی: 6.5

نمره هر مهارت: 6

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

روش های مهاجرت به استرالیا
برای مهاجرت به استرالیا روش های مختلفی مطرح هستند که سختی و آسانی هر یک، بسته به شرایط شخص شما تعریف می شوند. یعنی هر یک از راه ها، می توانند برای یک گروه مناسب باشند و الزاما شامل تمام متقاضیان نمی شوند.

1- مهاجرت تحصیلی
در صورتی که مشغول تحصیل در مدرسه هستید و یا برای دوران دانشجویی خود برنامه ریزی می کنید، این روش مناسب شماست. برای استفاده از این روش باید ابتدا مدرسه یا دانشگاه مورد نظر خود را پیدا کنید و بعد به اصطلاح اپلای کنید. یعنی درخواست خود برای تحصیل در آن آموزشگاه را اعلام کنید. مسئولان آن آموزشگاه نیز به صورت سیستماتیک شرایط متقاضیان را بررسی می کنند و در صورتی که شرایط مناسب را داشته باشید، به شما اعلام می کنند. شما با در دست داشتن نامه پذیرش، نصف مسیر مهاجرت تحصیلی خود را طی کرده اید.

شرایط و مدارک لازم:

تمکن مالی
تسلط به زبان انگلیسی
نامه پذیرش از دانشگاه و مدارس
شرط سنی برای تحصیل در مدارس: فقط کودکان بالای 6 سال

2- مهاجرت نیروی کار متخصص
بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، مایلند از روش مهاجرت کاری استفاده کنند چرا که به این ترتیب اقامت دائم استرالیا را به دست می آورند؛ اما نکته مهم در مهاجرت کاری اثبات مهارت های شماست. ممکن است این موضوع شما را دلسرد کند اما باید بدانید اکثر افرادی که با روش کاری تصمیم به مهاجرت می گیرند، پذیرفته نمی شوند. سیاست های دولت استرالیا در این زمینه بسیار سختگیرانه است و تنها افراد متخصص و بسیار ماهر می توانند به استرالیا مهاجرت کنند. اگر شما قصد دارید به صورت کاری به استرالیا مهاجرت کنید باید بتوانید توانایی های خود را در کارتان به مسئولان مهاجرتی این کشور ثابت کنید.

سیستم پذیرش متقاضیان کار
خوب است بدانید دولت استرالیا برای پذیرش نیروی متخصص، سالانه لیستی از مشاغل موردنیاز خود منتشر می کند. بنابراین تنها افرادی که تخصص لازم در این لیست را دارند، می توانند برای کار در استرالیا درخواست دهند. تمام متقاضیان بر حسب مدرک تحصیلی، سابقه کار، مهارت، سن و تسلط به زبان انگلیسی سنجیده می شوند و در صورتی که امتیاز بالای 50 داشته باشند شانس پذیرش دارند.

شرایط و مدارک لازم:

تمکن مالی: برای تامین هزینه های مهاجرت و هزینه های زندگی در کشور استرالیا
تسلط به زبان انگلیسی
مدرک تحصیلی معتبر
سابقه کار 2 تا 3 ساله و مرتبط با رشته تحصیلی

3- مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
اگر صاحب سرمایه هنگفتی هستید، می توانید این مقدار پول را به استرالیا انتقال دهید و به این ترتیب اقامت دائم این کشور را به دست آورید. به این منظور داشتن حداقل 1.5 میلیون دلار استرالیا برای زندگی 4 ساله در این کشور نیاز است.

حداقل سرمایه:1,500,000 دلار استرالیا (13,820,525,000 تومان)

4- مهاجرت از طریق کارآفرینی
اگر سرمایه شما به قدری است که بتوانید کسب و کار خودتان را راه بیندازید و همزمان تجربه خوبی در این زمینه دارید، این روش مختص شماست. کافیست تمام سرمایه مادی و معنوی خود را به استرالیا ببرید تا حمایت های این کشور شامل حال شما شود.

5- مهاجرت خانوادگی
در صورتی که توانسته اید اقامت دائم استرالیا را به دست آورید و یا در حال حاضر از شهروندان استرالیا به شمار می روید؛ می توانید از اعضای خانواده درجه یک خود دعوت کنید تا در استرالیا به شما بپیوندند. همسر، فرزندان زیر 18 سال و پدر و مادر از آن جمله هستند.

البته باید بدانید مهاجرت خانوادگی تنها به همین شکل نیست و در صورتی که یکی از اعضای خانواده قصد مهاجرت کاری دارد، سایر اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) نیز می توانند همزمان درخواست ویزا دهند و با هم وارد کشور استرالیا شوند.

از دیگر انواع مهاجرت خانوادگی، مهاجرت به قصد ازدواج است! اگر شما شریک زندگی‌تان را در استرالیا پیدا کرده اید، می توانید برای زندگی راهی این کشور شوید. البته باید بدانید کاغذبازی ها و مراحل اداری این روش بسیار زیاد است و به راحتی امکان پذیر نیست؛ چرا که افراد زیادی با ازدواج های دروغین و صوری قصد داشته اند به استرالیا مهاجرت کنند.

 

مهاجرت به کانادا و استرالیا 2020

تاثیر نمره آیلتس در موفقیت پرونده مهاجرت به استرالیا
جهت درک اهمیت نتیجه آزمون آیلتس بر روی مهاجرت به استرالیا، لازم است اندکی با فرایند مهاجرت به این کشور و نحوه امتیاز بندی ویزاهای متفاوت این کشور آشنا شوید. به طور خلاصه می‌توان گفت فرآیند مهاجرتی استرالیا که توسط اداره مهاجرت استرالیا مدیریت و اجرا می‌گردد، بر اساس کسب حداقل امتیاز برای هر نوع ویزا است. انواع ویزاهای سفر به استرالیا با نام یک Subclass شناخته می‌شوند.

برای مثال چنانچه شما متقاضی ویزای Subclass-190 (ویزای مهاجرت از طریق نیروی کار حرفه‌ای) هستید، باید حداقل ۶۰ امتیاز بر اساس رتبه‌بندی امتیازی اداره مهاجرت استرالیا به دست آورید. تاثیر نمره آیلتس در چنین ویزایی بسیار بالاست و به طور مثال با دارا بودن نمره ۶ در آزمون آیلتس که نمره متوسطی است به شما هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد. با داشتن نمره آیلتس ۷ الی ۸، ده امتیاز و با دارا بودن نمره IELTS بالاتر از ۸ شما بیست امتیاز به دست خواهید آورد.

شاید این مثال کوتاه خود به تنهایی گویای اهمیت نمره آزمون IELTS در اپلیکیشن مهاجرتی استرالیا باشد. اولین و مهمترین مرجع جهت به دست آوردن اطلاعات موثق در رابطه با انواع ویزای استرالیا، حداقل امتیازهای مورد نیاز در هر subclass و اطلاع از آخرین تغییراتی که توسط دولت استرالیا منظور گردیده است، وب سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا می‌باشد. همچنین وب سایت‌های بسیار معتبری وجود دارند که می‌توانند اطلاعات بسیار مفیدی در این زمینه به شما ارائه کنند، به طور مثال شما می‌توانید از سایت visa bureau نیز اطلاعات بسیار مفیدی به دست آورید.

در این پست سعی کردیم به تفصیل در مورد اهمیت مدرک آیلتس برای موفقیت در مهاجرت و نمره دقیق مورد نیاز آن در راهکارهای مهاجرتی مختلف صحبت کنیم. صحبت های از قبیل نمره آیلتس مورد نیاز دانشگاه ها و مهاجرت و شرایط تحصیل و مهاجرت به خارج از کشور. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. در صورتی که نیاز به مشاوره بیشتر دارید، می توانید از قسمت مشاوره رایگان برای گرفتن وقت مشاوره اقدام بفرمایید.

همچنین در صورت تمایل می توانید به لینک های معتبر و مفید رسمی مربوط به دولت کانادا و استرالیا در زیر مراجعه فرمایید و اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مهاجرت به کانادا و یا استرالیا کسب کنید.

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به استرالیا