آشنایی با لهجه های لیسنینگ آیلتس

یکی از سوالاتی که همواره داوطلبان آیلتس در پی یافتن پاسخ آن می باشد چگونگی لهجه های لیسنینگ آیلتس می باشد. بدین معنی که آنها باید چه منابعی را مطالعه کنند تا بتوانند از پس سوالات لیسنینگ آیلتس که عمدتا با لهجه های مختلف انگلیسی بیان می شوند، برآیند. در این پست و این ویدیو آموزشی، خانه آیلتس ایران قصد دارد شما داوطلبان عزیز را با انواع لهجه هایی که شما احتمالا در لیسنینگ آزمون آیلتس با آنها روبرو خواهید شد، بیشتر آشنا کند.

آشنایی با لهجه های لیسنینگ آیلتس

آشنایی با لهجه های لیسنینگ آیلتس

نکته ای که قابل ذکر می باشد این که بیشتر داوطلبان آیلتس تصور می کنند چون آزمون آیلتس توسط کشور انگلیس ارائه می شود، بنابراین آنها باید منابعی را برای قسمت لیسنینگ مطالعه کنند که دارای لهجه British باشد. حال آن که این باور غلط به هیچ عنوان صحت نداشته و لهجه های لیسنینگ آیلتس ترکیبی از لهجه های زیر می باشد.

British English

American English

African-American English

Indian English

Australian Accent

Irish Accent

Scottish Accent

South African Accent

پس همانطور که ملاحضه می فرمایید، شما با ترکیبی از همه لهجه های موجود در زبان انگلیسی در آزمون آیلتس سر و کار دارید. بنابراین منابع مطالعاتی خود را صرفا به یک یا دو کتاب لیسنینگ محدود نکرده و سعی کنید تا می توانید حجم این منابع را در حوزه های مختلف افزایش دهید.

آشنایی با لهجه های لیسنینگ آیلتس

منابعی مانند فیلم ها و سریال های هالیوودی، سخنرانی های انگلیسی و پادکست های صوتی مختلف می توانند بسیار راهگشا باشند. ضمن این که توضیحات بسیار مفیدی که در ویدیو حاضر خدمت شما ارائه شده است نیز راهنمای بسیار خوبی در جهت کمک به شما برای تشخیص لهجه های لیسنینگ آیلتس می باشد.

با امید این که این توضیحات و این ویدیو بتواند جوابگوی سوالات شما در تشخیص لهجه های لیسنینگ آیلتس باشد، شما را دعوت می کنیم به مشاهده سایر منابعی که در باب تقویت مهارت لیسنینگ آیلتس در وب سایت خانه آیلتس ایران به رایگان برای شما آورده شده که می توانید از طریق پیوند های زیر دریافت نمایید.

ضمنا ویدیو حاضر را نیز می توانید از قسمت باکس دانلود در زیر دانلود فرمایید.

دانلود نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس 2020

افزایش نمره لیسنینگ آیلتس با 4 روش منحصر به فرد

دانلود ویدیوهای لیسنینگ سایمون 2020

دانلود کتاب های Tactics for Listening ویرایش سوم 2020

آیلتس لیز- آنالیز لیسینینگ آیلتس در 30 دقیقه

نکات طلایی لیسینینگ آیلتس 2021

همچنین می توانید به سایت معروف britishcouncil مراجعه فرمایید و نمونه های دیگری ازلیسنینگ آزمون آیلتس مشاهده فرمایید.

نمونه لیسنینگ آیلتس با متن در سایت britishcouncil 

نمونه لیسنینگ آیلتس با متن خانه آیلتس ایران

خانه آیلتس ایران