معرفی IELTS Life Skills

خانه آیلتس ایران قصد دارد در این پست که به معرفی کامل IELTS Life Skills اختصاص دارد، داوطلبان متقاضی حضور در امتحان آیلتس لایف اسکیلز را با فرآیند کلی آزمون، نکات و تکنیک های موفقیت در این آزمون و منابع معتبری آشنا کند که می تواند کمک فوق العاده ای در راستای قبولی این داوطلبان باشد.

آپدیت بهار 1401: خوشبختانه بعد از تلاش های فراوان پکیج آیلتس لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران در فروردین 1401 رونمایی شد و شما می توانید از لینک زیر تنها پکیج آیلتس لایف اسکیلز در ایران را سفارش دهید.

خرید پکیج آیلتس لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران (به صورت دانلودی)

خرید پکیج آیلتس لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران (به صورت پستی)

 معرفی کامل IELTS Life Skills

در معرفی کامل IELTS Life Skills باید گفت آزمون آیلتس لایف اسکیلز ( IELTS Life Skills ) با همکاری British Council, IDP: IELTS Australia and Cambridge Assessment English برگزار می گردد.

این امتحان که بر خلاف آیلتس آکادمیک و جنرال، فقط بر روی مهارت های Speaking و Listening متمرکز است، در سه سطح CEFR یعنی A1, A2 and B2 برگزار می گردد. در این آزمون نمره ای به داوطلب اعلام نمی شود و فقط بر مبنای قبولی و عدم قبولی داوطلب در آزمون سنجیده می شود. به طور کلی آیلتس لایف اسکیلز (Life Skills) برای افرادی طراحی شده است که در یکی از گروه های زیر قرار دارند.

اگر افرادی از خانواده شما به خصوص همسر، در انگلستان اقامت دارند و شما بخواهید به آنها ملحق شوید، باید در آزمون لایف اسکیلز A1 شرکت کنید.

اگر در انگلستان ویزای اقامت دارید و بخواهید آن را تمدید کنید، باید در آزمون لایف اسکیلز A2 شرکت کنید.

اگر بخواهید برای همیشه شهروند انگلستان بشوید، باید در آزمون لایف اسکیلز B1 شرکت کنید.

معرفی کامل IELTS Life Skills 2021

معرفی کامل IELTS Life Skills نوع A1

در ساده ترین آزمون لایف اسکیلز که A1 نامیده می شود، ممتحن در سه بخش به ارزیابی توانمندی گفتاری و شنیداری داوطلبان می پردازد. نکته مهم این که در آزمون لایف اسکیلز بر امتحان Speaking آیلتس جنرال و آکادمیک، شما با ممتحن تنها نیستید و داوطلب دیگری نیز به صورت همزمان در کنار شما حضور دارد و شما آزمون را با همکاری این پارتنر برگزار می کنید.

معرفی کامل IELTS Life Skills

بخش اول

در این بخش که حدود 5 دقیقه طول می کشد، ممتحن سوالات شخصی از قبیل پرسش در مورد نام، خانواده،غذا، محل زندگی، علاقه مندی ها، اوقات فراغت، تحصیل و کار از شما و داوطلب دیگر می پرسد.

بعد از تمام شده پرسش ها، ممتحن به هر یک از داوطلبان یک موضوع می دهد و هر کدام یک دقیقه و نیم فرصت دارند که سوال های خود را روی برگه یادداشت کرده و در زمان حداکثر 2 دقیقه، حداقل 5 سوال از یکدیگر در مورد موضوعی که به آنها محول شده،بپرسند.

به عنوان مثال ممتحن ممکن است به شما موضوع آب و هوا و به داوطلب دیگر موضوع خرید از فروشگاه را بدهد. بعد از 90 ثانیه، شما باید سوالاتی در مورد آب و هوا از داوطلب دیگر بپرسید و او نیز باید سوالاتی در مورد خرید از شما بپرسد.

معرفی IELTS Life Skills 2021

معرفی کامل IELTS Life Skills

بخش دوم

در این بخش که به صورت اختصاصی به ارزیابی مهارت شنیداری داوطلبان اختصاص دارد، ابتدا ممتحن سوالی را پیش روی هر یک از دو داوطلب قرار می دهد و از آن ها می خواهد با توجه به اطلاعاتی که در فایل صوتی می شنوند، به سوال پاسخ دهند.

بعد از پاسخ دادن به سوال اول، ممتحن دوباره همان فایل صوتی را اجرا می کند و این بار از داوطلبان می خواهد به دو سوال دیگری بر اساس اطلاعات موجود در فایل شنیداری پاسخ دهند.نکته مهم این که فایل صوتی اجرا شده برای هر کدام از دو داوطلب متفاوت است و شما نیاز نیست به فایل صوتی اجرا شده برای داوطلب دیگر گوش کنید و دقت کنید.

معرفی کامل IELTS Life Skills

بخش سوم

در این بخش که به صورت اختصاصی به ارزیابی مهارت سوال پرسیدن داوطلبان می پردازد، ممتحن یک موضوع کلی به هر یک از دو داوطلب می دهد و از آنها می خواهد در مورد این موضوع با یکدیگر گفتگو کنند. توانایی سوال پرسیدن و دادن جواب های به موقع و سریع از مهارت هایی است که داوطلبان برای با موفقیت انجام دادن این بخش، به آن نیاز مبرم دارند.

معرفی کامل IELTS Life Skills (منابع معتبر آمادگی برای حضور در آزمون A1 IELTS Life Skills)

Cambridge English IELTS Life Skills A1

معرفی کامل IELTS Life Skills

از معتبرترین منابع آزمون آیلتس لایف اسکیلز، بی شک کتابی است که توسط انتشارات کمبریج تهیه شده و پیشنهاد خانه آیلتس ایران به شماست. ارائه نکات بسیار کاربردی، شبیه سازی آزمون اصلی آیلتس لایف اسکیلز با ارائه 4 تست متنوع و راحت بودن درک کتاب به خصوص برای داوطلبان مبتدی از امتیازاتی است که این کتاب را از سایر منابع پیشنهادی متمایز می سازد.

Face to Face Elementary-Second Edition

مجموعه Face to Face یک مجموعه یادگیری زبان انگلیسی انتشارات کمبریج است که به صورت حرفه ای و کاملا بر مبنای اصول همه جانبه یادگیری زبان انگلیسی، به تدریس مهارت های مکالمه، تدریس گرامر و لغت به زبان ساده و متن های کوتاه برای تمرین آموزش لغات می پردازد.

به همین خاطر مجموعه Elementary این مجموعه در ویرایش دوم می تواند منبع بسیار مناسبی برای آیلتس لایف اسکیلز سطح A1 باشد چرا که سوال هایی شبیه به سوالات آزمون لایف اسکیلز به زبان آموز آموزش می دهد.

در معرفی کامل IELTS Life Skills بهتر است شما داوطلبان عزیز را با بهترین منابع A1 بیشتر آشنا کنیم.

شما می توانید برای دانلود کتاب های آمادگی آزمون لایف اسکیلز یعنی Cambridge English IELTS Life Skills A1 و Face to Face Elementary-Second Edition به قسمت دانلود منابع آیلتس از صفحه اصلی مراجعه کرده و یا از لینکهای زیر دانلود بفرمایید.

دانلود کتاب Cambridge English IELTS Life Skills A1

دانلود کتاب Face to Face Elementary-Second Edition

معرفی IELTS Life Skills 2021

همچنین شما می توانید برای دانلود نمونه سوالات آزمون Life Skills A1 به قسمت باکس دانلود در قسمت پایین همین پست مراجعه فرمایید.

معرفی کامل IELTS Life Skills نوع A2

نوع دوم آزمون لایف اسکیلز یعنی A2 تفاوتی با نوع A1 از لحاظ ساختار آزمون ندارد با این تفاوت که این آزمون فقط در کشور انگلستان برگزار می شود.

معرفی کامل IELTS Life Skills نوع B1

این آزمون نیز از سه بخش تشکیل شده است. بطور خلاصه، بخش اول مربوط به Speaking، بخش دوم مربوط به Listening و بخش سوم هم مربوط به Speaking است.

در بخش اول که حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد، ابتدا ممتحن سوال هایی را از هر یک از شرکت کننده ها می پرسد. این سوال ها معمولا در مورد نام و ملیت شرکت کننده ها هستند. سپس ممتحن از شرکت کننده اول می خواهد تا ۱.۵ دقیقه در مورد یک موضوع برای شرکت کننده دوم حرف بزند. البته شرکت کننده اول یک دقیقه فرصت دارد تا در مورد پاسخی که می خواهد بدهد فکر کند.

بعد از اینکه شرکت کننده اول پاسخ ۱.۵ دقیقه ای خودش را داد، شرکت کننده دوم باید چند سوال در مورد پاسخ ارائه شده از او بپرسد. سپس، همین مراحل برعکس اجرا می شود و شرکت کننده دوم ۱.۵ دقیقه در مورد موضوعی دیگر حرف خواهد زد و شرکت کننده اول باید از او سوال بپرسد.

آیلتس لایف اسکیلز

معرفی کامل IELTS Life Skills

بخش دوم سطح B1 آیلتس لایف اسکیلز مربوط به Listening است. در این بخش دو فایل صوتی برای شرکت کننده ها پخش می شود. قبل از پخش شدن این دو فایل صوتی، ممتحن از شما یک سوال می پرسد و شرکت کننده ها باید بعد از شنیدن Listening ها بتوانند به این سوال ها پاسخ بدهند.

مثلاً فرض کنید دو مکالمه بین دو نفر پخش می شود و ممتحن از شرکت کننده ها می خواهد بگویند هر مکالمه در چه محیطی در حال انجام است: در یک آشپزخانه، کتابخانه یا یک مصاحبه شغلی؟! سپس ممتحن یک سوال دیگر از هریک از شرکت کننده ها می پرسد و از آنها می خواهد یک بار دیگر به فایل های Listening گوش کنند و به آن سوال ها پاسخ بدهند.

معرفی کامل IELTS Life Skills

بخش سوم B1 باز Speaking است. البته نه مثل بخش اول. در بخش سوم دو شرکت کننده باید با هم در مورد یک موقعیت فرضی برنامه ریزی کنند و در مورد حالت های مختلف موجود با هم بحث و تصمیم گیری کنید.

به عنوان مثال ممتحن ممکن است به شرکت کننده ها بگوید یکی از دوستان شما قصد دارد ازدواج کند و از شما می خواهد به او کمک کنید در مورد محل برگزاری مراسم و غذاهایی که قرار است سرو شود تصمیم بگیرد.

سپس ممتحن به شرکت کننده ها لیستی از سه محل برای برگزاری مهمانی و لیست دیگری از سه غذا و نوشیدنی مختلف می دهد و و شرکت کننده باید در دو دقیقه در مورد این موارد با هم حرف بزنند و تصمیم بگیرند. بعد از این مرحله هم ممتحن یک موضوع دیگر به شرکت کننده ها می دهد و از آنها می خواهد در مورد موضوع داده شده از همدیگر سوال هایی بپرسند.

معرفی IELTS Life Skills 2021

معرفی کامل IELTS Life Skills (منابع معتبر آمادگی برای حضور در آزمون B1 IELTS Life Skills)

Cambridge English IELTS Life Skills B1

همانند کتاب Cambridge English IELTS Life Skills A1، کتاب Cambridge English IELTS Life Skills B1 نیز از معتبرترین منابع آزمون آیلتس لایف اسکیلز برای سطح B1 به شمار می رود.، بی شک کتابی است که توسط انتشارات کمبریج تهیه شده و پیشنهاد خانه آیلتس ایران به شماست.

ارائه نکات بسیار کاربردی، شبیه سازی آزمون اصلی آیلتس لایف اسکیلز با ارائه 4 تست متنوع و راحت بودن درک کتاب به خصوص برای داوطلبان مبتدی از امتیازاتی است که این کتاب را از سایر منابع پیشنهادی متمایز می سازد.

Face to Face Pre-Intermediate-Second Edition

معرفی کامل IELTS Life Skills

مجموعه Face to Face یک مجموعه یادگیری زبان انگلیسی انتشارات کمبریج است که به صورت حرفه ای و کاملا بر مبنای اصول همه جانبه یادگیری زبان انگلیسی، به تدریس مهارت های مکالمه، تدریس گرامر و لغت به زبان ساده و متن های کوتاه برای تمرین آموزش لغات می پردازد.

به همین خاطر مجموعه Pre-Intermediate این مجموعه در ویرایش دوم می تواند منبع بسیار مناسبی برای آیلتس لایف اسکیلز سطح B1 باشد چرا که سوال هایی شبیه به سوالات آزمون لایف اسکیلز به زبان آموز آموزش می دهد.

معرفی کامل IELTS Life Skills

شما می توانید برای دانلود کتاب های آمادگی آزمون لایف اسکیلز یعنی Cambridge English IELTS Life Skills B1 و Face to Face Pre-Intermediate-Second Edition به قسمت دانلود منابع آیلتس از صفحه اصلی مراجعه کرده و یا از لینکهای زیر دانلود بفرمایید.

دانلود کتاب Cambridge English IELTS Life Skills B1

دانلود کتاب Face to Face Pre-Intermediate-Second Edition

معرفی IELTS Life Skills 2021

همچنین شما می توانید برای دانلود نمونه سوالات آزمون Life Skills B1 به قسمت باکس دانلود در قسمت پایین همین پست مراجعه فرمایید.

معرفی کامل IELTS Life Skills (نحوه شرکت در آزمون لایف اسکیلز IELTS Life Skills)
در حال حاضر موسسه ایرسافام این آزمون را در ایران برگزار می کند. نتیجه آزمون معمولا در هفت روز کاری آماده می شود، اما در موارد بسیاری دیده شده است که داوطلبان بعد از گذشت مدتی بسیار بیشتر از هفت روز هم کارنامه خود را دریافت نکرده اند. پس، برای اطمینان، در برنامه ریزی های خود، این موضوع را هم مدنظر داشته باشید.

برای شرکت در آزمون لایف اسکیلز محدودیتی وجود ندارد و شما در صورتی که در آزمون قبول نشدید می توانید در آزمون بعدی شرکت کنید. اما اگر در آزمون قبول شوید تا ۲ سال اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت. البته فکر نمی کنم کسی بخواهد قبل از اینکه مدرکش EXPIRE بشود در آزمون شرکت کند!

معرفی کامل IELTS Life Skills (اعتراض به نتیجه آیلتس لایف اسکیلز (Enquiry on Results))
در صورتی که در آزمون رد (Failed) شوید می توانید به نتیجه آزمون اعتراض کنید. در این صورت آزمون شما توسط یک ممتحن ارشد (Senior Examiner) از British Council بررسی می شود. این کار ممکن است ۶ تا ۸ هفته طول بکشد و ۷۵ یورو هزینه دارد. اگر بعد از بررسی مشخص شود که شما باید قبول می شدید، هزینه اعتراض به آزمون به شما برگردانده می شود. هر چند، متاسفانه، اگر نتیجه آزمون شما تغییر نکند، هزینه ای برای تجدید نظر داده اید هم به شما برگردانده نخواهد شد.

معرفی کامل IELTS Life Skills

نکته مهمی که باید حتما به آن توجه کنید این است که فقط شش هفته بعد از هر آزمون لایف اسکیلز فرصت دارید تا نسبت به نتیجه آزمون اعتراض کنید. برای این کار باید ابتدا هزینه را به حساب ارائه شده واریز کنید (دریافت راهنما) و سپس فرم درخواست تجدید نظر را پر کرده (این فرم) و به همراه فیش واریزی و اصل کارنامه به مرکزی که در آن ثبت نام کرده اید ارسال کنید.

معرفی IELTS Life Skills 2021

معرفی کامل IELTS Life Skills (دوره های آمادگی آزمون آیلتس لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران)

خانه آیلتس ایران افتخار دارد دوره های آمادگی آزمون لایف اسکیلز را با تدریس شخص استاد مجتبی خدادادی خدمت شما داوطلبان عزیز در تنها 20 جلسه ارائه دهد. شما می توانید برای آگاهی از شرایط و هزینه این دوره به قسمت دوره های آموزشی مراجعه فرمایید. همچنین شما می توانید جزوه تخصصی لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران را از باکس دانلود زیر دانلود بفرمایید.

برای ثبت نام دوره های آیلتس لایف اسکیلز خانه آیلتس ایران می توانید به این قسمت مراجعه فرمایید.

معرفی کامل IELTS Life Skills ( نمونه ای از برگزاری آزمون لایف اسکیلز )

در پایان شما می توانید برای مشاهده نمونه ای از برگزاری آزمون لایف اسکیلز، به ویدیو بالا در اول همین پست مراجعه فرمایید.

در این مقاله سعی کردیم به صورت کامل به معرفی کامل IELTS Life Skills بپردازیم. امید است مورد توجه شما عزیزان واقع شود.